sunnuntai 28. huhtikuuta 2013

Lämmittelykauden loppu

Eilen kävin viimeisen 4-viikkoiseen lämmitelykauteen kuuluvan lenkin. Tämän neljän viikon aikana olen lisännyt joka lenkillä juoksun osuutta siten, että elimistöni sopeutuu juoksuun. Jarno tekee minulle nyt varsinaisen harjoitteluohjelman, joka tähtää lokakuun puolimaratoniin. On ollut puhetta, että treeneissä vaihtelevat peruskunto- ja juoksukestävyysharjoitukset sopivasti. Näin treeneissä on vaihtelua, joka pitää mielenkiinnon yllä. Alla on linkit kolmeen viimeisimpään harjoitukseeni. Yhden alussa sykemittari ei toiminut kunnolla, joten se näytti omituisia lukemia. Sen harjoituksen juoksuindeksiksi tuli vain 27. Muuten juoksuindeksi on tässä parin viikon aikana noussut 33:sta 39:ään. Tämä lämmittelyjakso on tuntunut kevyeltä. Jarno on varoitellut moneen kertaan harjoittelemasta liian kovaa. Minulla on koko ajan ollut tunne, että syke nousee korkeammalle kuin omat tuntemukseni antavat ymmärtää. Toisin sanoen juoksu on ollut minusta ihan kevyttä ja mukavaa, mutta siitä huolimatta syke on ollut kohtuullisen korkealla, yli 150:ssä. Toisaalta Jarnollahan on ammattilaisena kokemusta, joten olen noudattanut hänen neuvojaan ja pitänyt harjoituksen riittävän kevyenä. Varsinkin tässä alussa on vaara venähdyksistä tai nivelten vaurioista, kun elimistö ei ole vielä tottunut juoksuun. 22.4.2013 25.4.2013 27.4.2013

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti